Informasjon til våre kunder

Håndtering av Coronavirussituasjonen

Easybank følger utviklingen og alle retningslinjer fra myndighetene nøye for å begrense virusspredningen. Vi opprettholder normal drift, og som kunde i en heldigital bank er du i stor grad selvbetjent gjennom Nettbanken for innskuddskunder og Min Side for lånekunder. Vi er tilgjengelig i alle kanaler, men det må påberegnes noe mer ventetid enn vanlig. Vi oppfordrer alle kundene våre til å benytte våre digitale kanaler så langt det lar seg gjøre, eventuelt sende oss e-post. Du logger inn i Nettbanken for oversikt over dine kontoer og du finner oversikt over dine lån og tilhørende fakturaer på Min Side.

 

Våre åpningstider på telefon er:

Mandag - fredag 9:00-15:00

Stengt i helgen

 

Her er en oversikt over relevante spørsmål

 

Hvordan søke om betalingsfri

Er du permittert eller har endret økonomisk situasjon kan du søke om betalingsfri måned via Min Side. Her må du bekrefte at vi kan ta en kredittsjekk og deg og videre redegjøre for din endrede økonomiske situasjon og hvorfor du trenger en betalingsfri måned.

 

Generelle spørsmål knyttet til lån 

Har du spørsmål om faktura eller annet knyttet til ditt lån finner oversikt på Min Side eller send e-post til dialog@easybank.no

 

Er du permittert/sykmeldt og har tegnet Easybank sin betalingsforsikring?

Hvis du er permittert eller sykmeldt og har tegnet vår betalingsforsikring kan du melde inn dette til vår forsikringspartner Crawford via Skademeldingsskjema her.

 

Spørsmål knyttet til innskudd

Du finner oversikt over og administrerer din sparekonto eller brukskonto via Nettbanken, Her kan du betale regninger, sjekke saldo med mer. Dersom du skulle ha behov kan du send e-post til post@easybank.no

 

Ellers finner du andre ofte stilte spørsmål her.

 

Svindelforsøk i en tid med avstand og usikkerhet

Selv om mange banker og andre samfunnsviktige aktører opprettholder normal drift, så er det i disse tider viktig å være ekstra oppmerksom på eventuelle svindelforsøk. Nå som det er større fysisk avstand mellom familiemedlemmer, venner og kollegaer er det også mange svindlere som prøver å utnytte denne situasjonen. Eksempler på svindelforsøk kan være at man mottar en e-post som tilsynelatende kommer fra en du kjenner, eller ledelsen i firmaet du jobber for, som ber deg gå inn på en link hvor du videre må oppgi sensitive opplysninger. Vi ber deg være ekstra på vakt når du mottar slike e-poster eller telefoner og spørre deg selv følgende:

 

  • Venter du en slik e-post/telefon og det er en naturlig forklaring på at du mottar den?
  • Er det naturlig at du skal gi fra deg disse opplysningene?
  • Kan det leveres på en mer sikker måte?
  • Kan du på noen som helst måte forsikre deg om at dette ikke er et svindelforsøk?

 

Videre vil vi også minne om at man ikke skal gi fra seg BankID-opplysninger til noen, heller ikke familiemedlemmer, venner eller kollegaer.

Kundeservice telefon 22 99 14 00

BRAbank ASA | Personvern - Samtykke - Cookies

BRAbank er kredittgiver for alle Easybank produkter. Les mer om Easybank og BRAbank her